C-aşa-i în tenis

Am citit ieri pe wall-ul prietenului Narcis Drejan o povestioară despre / cu tenis. Pe mine unul m-a impresionat foarte tare.

Sincer să fiu am stat pe gânduri dacă să o postez aici sau nu. Pe de o parte mă gândeam să o împart cu voi, cititorii mei, deși o parte din voi îl urmăriți pe Narcis și deja ați citit-o. Pe de altă parte stilul ușor „colorat” în care e reprodus dialogul ar putea deranja pe cei mai sensibili, așa că dacă vă deranjează limbajul mai vulgar, folosit de altfel de mulți dintre noi în diverse ocazii, să zicem, mai bine vă opriți aici cu cititul.

În cele din urmă m-am gândit că dacă Narcis, un distins jurnalist, a ales să reproducă fidel dialogul, ce rost are să îî știrbesc eu farmecul?

Sper să vă placă:

 

O poveste despre viaţă şi tenis

Astăzi, la antrenamentul de la tenis, acolo unde învăţ de aproape un an, observ doi bătrânei, atletici, doar unul cu burtă, dar nu prea mare, însă trecuţi bine de 70 de ani. Joacă încet, cu priză ciocan, dar cu rachete Wilson şi echipament răcnet, de ziceai că-s John Newcombe şi Arthur Ashe. Nu există minge la care să nu comenteze, ba că e out, ba că nu e 30-15, ci 40-15, iar când mă duc mai în dreapta după un cross plasat de antrenorul meu, cel mai în vârstă îmi strigă: “De ce intri în terenul nostru?”…în gândul meu îi zic ceva de cristoşii comunişti ai mă-sii, cum dracului să intru în terenul lui. 
O pun pe seama vârstei, dar mai ales a încrâncenării partidei. După o jumătate de oră, iau o pauză şi mă uit atent la meciul lor.
– “Hai, bă, Vali, că a fost out”…
– “N-a fost bă niciun out”, îi răspunde Vali, pentru că numele lui nenea ăsta înalt nu l-am auzit în joc.
Evident că a fost out. Observ că au şi căderi de memorie, nu mai ştiu nici cât este scorul, dar nu mă bag, că poate îmi fute unul dintre ei vreo rachetă peste ochi. Câştigă ăsta cu părul mai alb şi fără burtă primul set, 6-3 şi intră în game-ul setului secund.
Vine minge înaltăăăăăăăă, Vali se aşază greu la ea şi pac o dă în fileu.
– “Băga-mi-aş pula în mă-ta, că numai mingi din astea de căcat îmi dai de 30 de ani, de când jucăm tenis aici”, urlă Vali. Eu începusem antrenamentul.
– “Iar tu ai o obsesie s-o fuţi pe mama, care e moartă de 19 ani!”
Încep să se înjure, se spurcă în ultimul hal, iar la câteva minute se liniştesc. Vali pierde cu 6-1 al doilea set. Au trecut două ore şi se aşază pe bancă. Vali e grăbit, că-l aşteaptă nepoţica, iar cel serios şi câştigător îi mai dă una:
– “Auzi, mânca-mi-ai pula, bă, Vali, mi-a luat fiică-mea telefon din ăsta de căcat cu ecran de atins şi nu mai am numărul tău, dă-mi să te salvez”
– “Păi şi cum m-ai sunat să ne vedem?”
– “De pe fix, boule!”
Vali fuge spre maşină, unde îl aşteaptă nepoţica, lăsată probabil de fii-sa, iar cel bătrân îşi aşterne capul într-un prosop, pentru a şterge transpiraţia.
Aflu că sunt cei mai vechi jucători de aici, vin de 30 de ani, şi că până în 2013 erau 4, care jucau un dublu de ţi-era mai mare dragul. Anul trecut, a murit unul dintre ei, cel mai bun la tenis, apoi, în urmă cu câteva luni, s-a stins şi cel de-al doilea a valoare. Cică au în jur de 78-79 de ani amândoi, bat spre 80, îmi spune antrenorul, care a împlinit 70 de ani. Înainte, cică nu se înjurau, dar au devenit încrâncenaţi de când au rămas fără cei mai buni prieteni. M-am întristat…

Mi-am amintit de filmele cu Jack Lemon și Walter Mathau.

Pentru conformitate, am preluat de aici: sursa

Un gând despre „C-aşa-i în tenis

Lasă un răspuns. E suficient să scrii ce ai de spus şi să apeşi pe Trimite un comentariu

