La Muzeul Aviației

Azi am fost cu fi-miu la Muzeul Aviației. Ținând cont deatracția pe care avioanele o au asupra copiilor în general, băieților în special și lui fi-miu în mod deosebit, dar și de faptul că Muzeul se află într-o locație dragă mie, am plecat la drum cu mare încredere.

Muzeul se află la intersecția Șos Fabrica de Glucoză cu Str Barbu Văcărescu, lângă Hotel Caro. Pe acel loc se afla o unitate militară service de radiolocatoare, unde tatăl meu a lucrat vreo douăzeci și cinci de ani. Tot acolo a fost și primul meu loc de muncă, acum vreo 24 de ani. Ce-i drept, lucram doar vara (vreo trei la rând), câte o lună – două, pentru a face bani de mare. Și sora mea  a lucrat o vară acolo.

Lăsând emoțiile de o parte, am  ajuns. Dacă nu aș fi știut dinainte locația, probabi că nu aș fi găsit-o, cele două panouri indicatoare sunt mai mult ascunse decât vizibile.Păcat că un asemenea loc nu beneficiază de o promovare și o semnalizare decentă. La intrarea în parcare bariera era lăsată, așa că eram aproape convins că Muzeul este închis. Am lăsat mașina la barieră, l-am luat pe fi-miu de mână și am traversat parcarea până la poarta unității, pardon, a muzeului. Am trecut de poartă, am dat de un angajat, portar, nu știu cum să îi spun, care ne-a dat biletele (10 lei pentru adulți, gratuit pentru copii) și am intrat. Am schimbat câteva cuvine cu un domn de la administrativ, vechi pe acolo, care îl cunoscuse e taică-meu și care ne-a mai dat câteva informații despre muzeu, ne-a fist ghid câteva minute bune, și am luat curtea la picior. Intâi am remarcat modificările importante care s-au făcut fața de anii când am mai fost pe acolo, curtea s-a micșorat, o bună parte din clădiri s-au demolat, pe urmă ne-am pierdut printre avioane, elicoptere, stații de radiolocație și late mașinării de care fi-miu era fascinat. În muzeul amenajat în hangarul în care a lucrat taică-meu și în care am lucrat și eu am văzut alte avioane, rachete, machete, documente, poze, uniforme, multe, multe lucruri interesante.

Vă las și pozele de mai jos și vă recomand, dacă aveți o oră – două chef de ceva interesant să faceți o vizită. Site-ul muzeului este: http://www.roaf.ro/ro/muzeu.php

Lasă un răspuns. E suficient să scrii ce ai de spus şi să apeşi pe Trimite un comentariu

