Sunt cârcotaș sau ce?

De mic copil am fost înzestrat cu o atenție deosebită la detalii. Nu la toate, doar la unele. De exemplu și acum îmi sar în ochi greșelile de orice fel din texte: de exprimare, de ortografie, de tehnoredactare. Mă ustură ochii când văd scris VĂ ROG ÎNCHIDE-ȚI UȘA sau SPUNEMI sau PROMOȚIE VALABILĂ PÂNĂ LA 31 IUNIE.
Mă enervează și pronunția greșită a numelor străine (dar aici mă refer la persoane de specialitate, cum ar fi crainici de televiziune).
Văd cam în fiecare zi greșeli de typo pe crawl-urile televiziunilor și în titlurile bombastice scrise rapid pe genunchi pentru a lua ochii.
Până aici nimic special, dar partea proastă e că am impulsul de a corecta interlocutorul imediat, și nu întotdeauna e bine, uneori deranjează.
Pe vremuri exista în redacțiile ziarelor o persoană care făcea corectura textelor înainte de a le vedea tiparul. Acea persoană era trecută în caseta tehnică a ziarului cu funcția: CAPLIMPEDE, scris exact așa, într-un cuvânt. Oare mai există așa ceva? Mi-ar plăcea să fac bani din chestia asta. Eu nu sunt un vânător de greșeli, mie chiar îmi sar în ochi. Dacă știți vreun mod de a face bani din asta, spuneți-mi și mie.

Un gând despre „Sunt cârcotaș sau ce?

  1. Pingback: Recomandarea de vineri – propunerile voastre si nu numai | Pitici, dar Voinici

Lasă un răspuns. E suficient să scrii ce ai de spus şi să apeşi pe Trimite un comentariu

