La benzinărie

Îmi luam azi dimineaţă (ca în fiecare zi când am timp) doza de bună dispoziţie de la Alioja, si am dat de un articol haios, care mi-a adus aminte de o păţanie de a mea.

Acum aproape doi ani, pe 21 februarie 2011 (era ziua mea, de-aia ţin minte data), mă îndretam voiniceşte spre servici. Pompiţa galbenă din bord începuse să clipească complice la mine, dându-mi de înţeles că ar cam trebui să alimentez.

Intru în primul PETROM din cale, cu telefonul la ureche (ştiţi cum e, sună prietenii, urări de bine, etc.), bag de 50 de lei (că nu mă ţinea buzunarul mai mult), plătesc, mă urc în maşină, plec, vorbind în continuare la telefon.

La un moment dat începe motorul să dea în nas, să smucească. Eu, vorbind la telefon: Băi, ce dracu’ are maşina, merge rău, abia am alimentat. Şi, în continuare, hlizindu-mă cu pietenul meu la telefon: băi, să vezi că am băgat benzină în loc de motorină :)) Bag mâna în buzunar, scot bonul, mă uit: într-adevăr băgasem benzină. Vreo 10 litri, că de atât avusesem bani.

Opelul era prima mea maşină pe motorină, după vreo trei benzinare pe care le-am avut în timp şi vreo două pe care am lucrat. De când mi-am cumpărat-o m-am gândit că alimentarea îmi va pune atenţia la încercare. Trecuseră deja aproape patru ani şi până atunci nu greşisem. E drept, aveam scuza vorbitului la telefon, dar totuşi….

După câteva zile mi-am dat seama de ce am greşit: a fost exact ziua când preţul motorinei a depăşit preţul benzinei, şi, din obişnuinţă, am pus mâna pe pompa mai ieftină. E drept, e mai subţire pompa de benzină decât cea de motorină, aşa că a şi intrat fără probleme.

Revin. Ce dracu’ fac acuma? Sun un prieten, zice că dacă am băgat doar 10 litri nu e bai, să opresc la prima benzinărie şi să pun motorină peste, plin. OK, dar nu aveam bani. Zice: las’ că vin eu şi îţi aduc bani.

Mă târăsc până într-un OMV, deja maşina mergea foarte greu, scotea fum cât două autobuze de-alea vechi plus o RABĂ, motorul răgea ca un leu nervos, trag la pompă, fac plinul cu motorină, trag maşina de la pompă şi îmi aştept prietenul, care mă sună după un sfert de oră că mai întârzie vreo 30 de minute. Ăştia de la benzinărie încep să strângă cercul în jurul meu, grijulii nevoie mare să nu cumva să o şterg de-acolo.

Până la urmă mi-am adus aminte că mai aveam ceva bănuţi uitaţi pe un CardAvantaj, îl dau cam cu teamă casierei, zice că „tranzacţie efectuată”, răsuflu uşurat, plec de acolo. Motorul mergea din ce în ce mai bine, prietenii ziceau „las’ că e bine că ai mai curăţat injectoarele”, am mai făcut a doua zi vreo 100 de km, am mai completat cu motorină, şi am scăpat teferi, şi eu, şi maşina.

Voi aţi păţit aşa ceva vreodată?

3 gânduri despre „La benzinărie

  1. Au patit-o si altii, dar cred ca le e rusine sa declare, chiar sub anonimat. Mie nu, ca n-am patit-o, nu stiu sa conduc :-), dar taica-meu, si barbatu-meu da! la un an distanta unul de celalalt! Normal ca cel tanar a ras de cel batran, dar, dupa ce-a patit-o si el, n-a mai fost amuzat. Nu cu un WW nou, luat in primire de nici o luna …

  2. E da! Si eu am bagat motorina in vechea mea Dacie 1300 😀 Nu vrei sa stii cum a fost 😛 Noroc ca am bagat doar 2 l, rezerva mea de benzina… gandeam eu, numai ca al meu sot a binevoit sa puna si o sticla de acelasi tip cu motorina, pentru ca vroia sa spele motorul. L-am spalat eu pe interior… 😀

Lasă un răspuns. E suficient să scrii ce ai de spus şi să apeşi pe Trimite un comentariu

