De câte ori ați citit tâmpenia asta?

Anul ăsta decembrie are 5 sâmbete, 5 duminici și 5 zile de luni. Se întâmplă o dată la 824 de ani.

Eu am primit-o pe e-mail de cel puțin 20 de ori în ultima lună. Însoțită de tot felul de comentarii mai mult sau mai puțin mistice, că ce-o să fie, ce-o să se întâmple, că vine apocalipsa, că se aliniază planetele etc etc etc.

Totul e o chestiune de aritmetică banală, nu de algebră, analiză sau calcul diferential. Propoziția de la început se poate enunța și asa: anul ăsta 1 decembrie pică sâmbătă. Știm (marea majoritate dintre noi) că anul are 365 de zile (366 dacă este bisect), adică 52 de săptămâni plus încă 1 (sau 2) zile. Deci anul viitor 1 decembrie va pica duminică, în 2014 luni, în 2015 marți, în 2016 joi (e bisect), în 2017 vineri și în 2018 iarăși sâmbătă. Deci peste 6 ani (nu 824) se va întâmpla iar minunea. În 2024 nu se repetă istoria (sunt doi ani bisecți în acest interval), dar se repetă în 2029, 2035 și mai calculați și voi în continuare.

Oameni buni, nu mai puneți botul la tot ce primiți pe mail, dacă tot dați forward la toate bazaconiile, măcar citiți-le înainte. Mai filtrați și voi.

O săptămână frumoasă să avem!

Posted from WordPress for Android

4 gânduri despre „De câte ori ați citit tâmpenia asta?

  1. Aici intervine alta problema, oameniilor le plac articolele de genul asta, facute sa socheze, „apocalipsa Flash Flash Flash Socant” (ca la kanalD) care isi gasesc locul in click si restul si aici apar persoanele care le scriu 😦 …

  2. Prostia se propaga la unii oameni ca gripa. E chestie de sistem imunitar sau ma rog in cazul asta de cati neuroni ti-a lasat natura si cum stii sa-i folosesti. Sterg si eu cateva zeci de mesaje de genul asta pe zi. Ce m-a uitmit a fost odata cand o amica pe care n-o stiam asa de blonda imi trimite un mesaj de genul asta cu toate adresele la TO, drept pentru care i-am raspuns ca sa ma scoata din lista e de mesagerie pentru ca si eu am scos-o din motive de securitate. S-a suparat……si eu am pus doliu la ciorap de suparare.

    • Intr-o perioada am primit multe mail-uri din astea. Dupa ce m-am enervat, m-am calmat si am inceput sa dau reply la mail-uri din astea de 20 de ori la fiecare. In scurt timp s-au potolit 🙂

Lasă un răspuns. E suficient să scrii ce ai de spus şi să apeşi pe Trimite un comentariu

